Obchodní podmínky
VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY PRO E-SHOPY (LuNatura)
Tyto všeobecné obchodní podmínky („Podmínky“) společnosti Lucie Žáková, podnikající pod značkou LuNatura, se sídlem Motošín 216, 753 01 Hranice, IČO: 08566003, DIČ: CZ8151034584, zapsané v živnostenském rejstříku u Městského úřadu Hranice na Moravě, e-mail info@lunatura.cz, telefon +420 604 870 735, adresa provozovny Motošín 216, 753 01 Hranice („My“ nebo „Prodávající“) upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník („Občanský zákoník“), vzájemná práva a povinnosti Vás jako kupujících a Nás jako prodávajících vzniklá na základě kupní smlouvy („Smlouva“) uzavírané prostřednictvím e-shopu na webových stránkách lunatura.cz („E-shop“).
Všechny informace o zpracování osobních údajů jsou obsaženy v Zásadách zpracování osobních údajů dostupných zde: https://www.lunatura.cz/gdpr/.
Ustanovení těchto Podmínek jsou nedílnou součástí Smlouvy. Smlouva i Podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Znění Podmínek můžeme jednostranně měnit či doplňovat; tím nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění.
Komunikujeme primárně na dálku. Smlouva je uzavírána distančním způsobem prostřednictvím E-shopu.
Pokud by některá část Podmínek odporovala individuální dohodě učiněné v rámci Vaší objednávky, má přednost tato individuální dohoda.
1. Některé definice
1.1. Cena je peněžní částka za Zboží;
1.2. Cena za dopravu je peněžní částka za doručení Zboží včetně balení;
1.3. Celková cena je součet Ceny a Ceny za dopravu;
1.4. DPH je daň z přidané hodnoty dle platných právních předpisů;
1.5. Faktura je daňový doklad vystavený na Celkovou cenu;
1.6. Objednávka je Váš závazný návrh na uzavření Smlouvy;
1.7. Uživatelský účet je účet zřízený na základě Vámi sdělených údajů;
1.8. Vy jste osoba nakupující na E-shopu (kupující/spotřebitel/podnikatel);
1.9. Zboží je vše, co lze na E-shopu zakoupit (mýdla a přírodní kosmetika).
2. Obecná ustanovení a poučení
2.1. Zboží lze koupit pouze přes webové rozhraní E-shopu.
2.2. Informace v Objednávce považujeme za správné a pravdivé; uvádějte je prosím přesně.
2.3. Recenze (Omnibus): Zveřejňujeme pouze ověřené recenze. Autenticitu ověřujeme spárováním s konkrétní objednávkou v interním systému (u každého hodnocení vidíme ID objednávky). Recenze nefalšujeme, nepublikujeme recenze, o nichž máme důvodné pochybnosti. U recenzí uvádíme, jak jsou řazeny (např. od nejnovějších) a zda zobrazujeme průměrné hodnocení.
3. Uzavření Smlouvy
3.1. Smlouvu lze uzavřít v českém jazyce.
3.2. Náklady na prostředky komunikace na dálku hradíte Vy (obvyklé náklady na internet apod.).
3.3. K uzavření Smlouvy je třeba vytvořit Objednávku:
a) označit Zboží tlačítkem „Přidat do košíku“;
b) zvolit způsob platby a doručení; systém zobrazí Cenu, Cenu za dopravu a Celkovou cenu;
c) vyplnit identifikační a kontaktní údaje (jméno, adresa, telefon, e-mail).
3.4. Údaje můžete před odesláním kdykoli upravit. Dokončení proběhne stiskem „Objednat s povinností platby“ a potvrzením seznámení s Podmínkami.
3.5. Objednávku potvrdíme e-mailem na adresu uvedenou v Objednávce; součástí potvrzení je rekapitulace a tyto Podmínky v příloze. Okamžikem potvrzení je Smlouva uzavřena.
3.6. Pokud Zboží není dostupné nebo je překročen limit kusů, kontaktujeme Vás s pozměněnou nabídkou. Smlouva je uzavřena potvrzením této nabídky.
3.7. Zjevná chyba v Ceně (např. chybějící/přebývající cifra) nás nezavazuje; nabídneme Vám uzavření nové Smlouvy za správnou cenu.
3.8. Uzavřením Smlouvy Vám vzniká závazek zaplatit Celkovou cenu.
3.9. Objednávat můžete i přes Uživatelský účet; předvyplněné údaje prosím zkontrolujte.
3.10. Poskytnuté slevy uplatníte vyplněním kódu v košíku.
4. Uživatelský účet
4.1. Registrací získáte přístup do Uživatelského účtu.
4.2. Uvádějte pravdivé údaje a průběžně je aktualizujte.
4.3. Přístup je chráněn jménem a heslem; údaje nikomu nesdělujte.
4.4. Účet je osobní; nepřevádějte jej na třetí osoby.
4.5. Účet můžeme zrušit (např. neaktivita 1 rok, porušení povinností).
4.6. Dostupnost účtu může být dočasně omezena údržbou.
5. Ceny, měna, platby, výhrada vlastnického práva
5.1. Ceny jsou zobrazovány v CZK a v EUR. Není-li uvedeno jinak, ceny jsou konečné včetně DPH a všech zákonných poplatků. V případě rozporu mezi cenou u Zboží a cenou v Objednávce platí cena uvedená v Objednávce (shodná se Smlouvou).
5.2. Měna a zúčtování: Primárně účtujeme v CZK. Při doručení na Slovensko lze v košíku zvolit EUR (informativní přepočet zajišťuje platební brána/banka; výsledná částka a kurz se řídí podmínkami Vaší banky/platební brány).
5.3. Způsoby úhrady Celkové ceny:
a) Bankovní převod – splatnost 7 dní; údaje obdržíte v potvrzení objednávky;
b) Platba kartou online (Comgate) – okamžitá úhrada dle podmínek brány;
c) Dobírka – úhrada při převzetí;
d) Hotově při osobním odběru na provozovně.
5.4. Faktura/daňový doklad vystavíme elektronicky po úhradě a zašleme e-mailem; bude dostupná i v Uživatelském účtu.
5.5. Výhrada vlastnictví: Vlastnické právo přechází až zaplacením Celkové ceny a převzetím Zboží.
6. Doručení zboží; přechod nebezpečí škody
6.1. Způsoby doručení:
a) Osobní odběr: provozovna Motošín 216, 753 01 Hranice;
b) Výdejní místa: Zásilkovna, PPL Parcel Shop;
c) Kurýr: PPL CZ, Zásilkovna (dopravce pro CZ/SK).
6.2. Doručujeme do České republiky a Slovenské republiky.
6.3. Obvyklá doba odeslání je do 5 pracovních dnů dle dostupnosti a zvoleného způsobu platby/doručení. Není-li ujednáno jinak, nejpozději odevzdáme zboží do 30 dnů od uzavření Smlouvy. O možnosti vyzvednutí Vás informujeme e-mailem.
6.4. Při převzetí zkontrolujte obal; zjevně poškozenou zásilku s dopravcem sepište/odmítněte převzít a ihned nás kontaktujte.
6.5. Nepřevzetí zásilky: Nepřevzetí není odstoupením od Smlouvy. Můžeme odstoupit z důvodu podstatného porušení; případně na Vaši žádost zásilku znovu odeslat. V takovém případě jste povinni uhradit účelně vynaložené náklady na dopravu (tj. náklady vrácení zásilky zpět k nám a náklady opětovného odeslání k Vám podle ceníků dopravců). O částku a způsob úhrady Vás předem informujeme e-mailem.
6.6. Požádáte-li o opětovné doručení či změnu adresy po odeslání, hradíte s tím spojené náklady (podle ceníků dopravců).
6.7. Nebezpečí škody na zboží přechází na Vás převzetím; pokud nepřevezmete (mimo 6.4), přechází okamžikem, kdy jste měli možnost převzít.
6.8. Pokud bylo uvedeno „není skladem / orientační dostupnost“, při mimořádném výpadku nebo prodlení u dodavatele Vás informujeme o nové dostupnosti nebo o nemožnosti dodat.
7. Práva z vadného plnění (reklamace – shrnutí)
7.1. Při přechodu nebezpečí škody je Zboží bez vad, zejména: odpovídá popisu, množství, kvalitě, je vhodné k obvyklému účelu, je dodáno s návodem a příslušenstvím a odpovídá vzorku/předloze, byla-li poskytnuta.
7.2. Uplatnění práv z vad: zašlete e-mail na info@lunatura.cz, nebo písemně na provozovnu, případně osobně. Můžete využít náš Reklamační formulář.
7.3. Máte právo požadovat odstranění vady dodáním nového zboží/části, nebo opravou; není-li to možné či přiměřené, máte právo na přiměřenou slevu nebo odstoupení, zejména je-li vada opakovaná nebo podstatná.
7.4. Lhůta 30 dní: Reklamaci vyřídíme bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od uplatnění, a v téže lhůtě Vás informujeme o způsobu vyřízení.
7.5. Domněnka vady 12 měsíců: Projeví-li se vada do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí, ledaže prokážeme opak.
7.6. Spotřebitel může uplatnit práva z vad, které se projeví u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí (nejde o běžné opotřebení, nesprávné užívání apod.).
7.7. Podnikatel je povinen vady oznámít bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí u zjevných vad.
7.8. Po uplatnění reklamace vydáme potvrzení (datum, obsah, požadovaný způsob vyřízení, kontaktní údaje).
7.9. Je-li reklamace oprávněná a dojde k výměně, původní zboží nám vrátíte; náklady vrácení hradíme my. Máte nárok na účelně vynaložené náklady (např. poštovné) – doložte je prosím dokladem.
Podrobný Reklamační řád je níže jako samostatný dokument.
8. Odstoupení od smlouvy (vrácení zboží)
8.1. Spotřebitel může bez udání důvodu odstoupit do 14 dnů od převzetí zboží; u více kusů/částí běží lhůta od posledního kusu/části; u pravidelných dodávek od první dodávky.
8.2. Odstoupit můžete jakýmkoli prokazatelným způsobem (e-mail info@lunatura.cz). Můžete využít náš Formulář pro odstoupení.
8.3. Hygienická výjimka pro kosmetiku: Odstoupit nelze u zboží v uzavřeném hygienickém obalu, které bylo po doručení rozpečetěno, a z hygienických či zdravotních důvodů je nelze vrátit (typicky kosmetika).
8.4. Zboží odešlete do 14 dnů od odstoupení; náklady vrácení nesete Vy. Vrátíme Vám i Cenu za dopravu ve výši nejlevnějšího námi nabízeného způsobu. V případě odstoupení pro naše porušení hradíme i náklady vrácení (opět do výše nejlevnější dopravy).
8.5. Peníze vrátíme do 14 dnů od účinnosti odstoupení na účet, ze kterého jsme obdrželi platbu, nebo který nám uvedete; vrácení můžeme zadržet do doby, než zboží obdržíme nebo prokážete jeho odeslání. Zboží vracejte čisté, pokud možno v původním obalu.
8.6. Odpovídáte za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání nad rámec seznámení s povahou a funkcemi (jako v kamenné prodejně). Můžeme započíst odpovídající částku proti vracené ceně.
Podrobné Podmínky vrácení / odstoupení jsou níže jako samostatný dokument.
9. Řešení sporů spotřebitelů (ADR/ODR)
9.1. Nejsme vázáni žádnými kodexy chování dle § 1826 odst. 1 písm. e) OZ.
9.2. Stížnosti vyřizujeme na info@lunatura.cz; informaci o vyřízení zašleme e-mailem.
9.3. K mimosoudnímu řešení spotřebitelských sporů je příslušná Česká obchodní inspekce, Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 00020869, www.coi.cz.
9.4. Platforma ODR: https://ec.europa.eu/consumers/odr – využitelná pro spory z on-line smluv.
10. Závěrečná ustanovení
10.1. Právní vztahy se řídí právem České republiky. Jste-li spotřebitel, nejsou dotčena Vaše práva vyplývající z kogentních předpisů.
10.2. Doručování: Písemnosti si doručujeme e-mailem; naše adresa je info@lunatura.cz. My doručujeme na e-mail uvedený v Objednávce/Uživatelském účtu.
10.3. Změny Podmínek: Můžeme je měnit; změna se nedotýká již uzavřených Smluv. Máte-li Uživatelský účet nebo máme-li pravidelné dodávky, informaci o změně zašleme min. 14 dní před účinností.
10.4. Vyšší moc: Neodpovídáme za prodlení/škodu způsobenou vyšší mocí (přírodní události, výpadky, pandemie, poruchy subdodavatelů apod.). Trvá-li déle než 10 dní, mohou obě strany odstoupit.
10.5. Přílohy: (i) Reklamační formulář, (ii) Formulář pro odstoupení.
10.6. Smlouva včetně Podmínek je u nás elektronicky archivována; potvrzení objednávky a Podmínky obdržíte e-mailem.
10.7. Tyto Podmínky nabývají účinnosti 15. 5. 2020 / Aktualizováno 1.1.2023
REKLAMAČNÍ ŘÁD (LuNatura)
Prodávající:
Lucie Žáková, podnikající pod značkou LuNatura
IČO: 08566003, DIČ: CZ8151034584
Sídlo/provozovna: Motošín 216, 753 01 Hranice
E-mail: info@lunatura.cz, Tel.: +420 604 870 735
Web: www.lunatura.cz
Tento reklamační řád je vydán v souladu s občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.
1. Práva z vadného plnění
1.1. Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží při převzetí nemá vady.
1.2. Prodávající zejména odpovídá, že:
a) zboží odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakosti a provedení,
b) je vhodné k účelu, který prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží obvykle používá,
c) je dodáno s příslušenstvím, pokyny a návodem,
d) má obvyklou jakost a vlastnosti, které kupující může rozumně očekávat.
2. Lhůty a podmínky uplatnění
2.1. Spotřebitel má právo uplatnit vady, které se vyskytnou u spotřebního zboží do 24 měsíců od převzetí.
2.2. Pokud se vada projeví do 12 měsíců od převzetí, má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí (není-li prokázán opak).
2.3. U podnikatele je povinnost vady vytknout bez zbytečného odkladu, nejpozději do 3 dnů od převzetí.
2.4. Za vadu se nepovažuje běžné opotřebení nebo přirozené změny vlastností přírodní kosmetiky (odchylky barvy, vůně, struktury).
3. Uplatnění reklamace
3.1. Reklamaci lze uplatnit:
a) e-mailem na info@lunatura.cz,
b) poštou na adresu provozovny Motošín 216, 753 01 Hranice,
c) osobně na stejné adrese.
3.2. Kupující je povinen uvést: identifikaci objednávky, popis vady a požadovaný způsob vyřízení. Doporučujeme využít formulář pro reklamaci.
3.3. Kupující je povinen dodat zboží čisté a řádně zabalené, aby nedošlo k jeho poškození při přepravě.
4. Vyřízení reklamace
4.1. Reklamace bude vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů od jejího uplatnění, pokud se nedohodneme na delší lhůtě.
4.2. O vyřízení reklamace bude kupující informován e-mailem.
4.3. V případě oprávněné reklamace má kupující právo na náhradu účelně vynaložených nákladů.
4.4. V případě výměny je kupující povinen vrátit původní vadné zboží. Náklady nese prodávající.
5. Možnosti řešení vady
5.1. Kupující má právo požadovat:
a) odstranění vady opravou,
b) dodání nového zboží bez vady,
c) přiměřenou slevu z ceny,
d) odstoupení od smlouvy (pouze pokud je vada podstatná nebo se opakovaně vyskytuje).
5.2. Volbu způsobu řešení uplatňuje kupující při reklamaci a nelze ji bez souhlasu prodávajícího měnit.
6. Závěrečná ustanovení
6.1. Tento reklamační řád je platný a účinný pro všechny kupní smlouvy uzavírané prostřednictvím e-shopu www.lunatura.cz.
6.2. Je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.
Tento reklamační řád nabývá účinnosti dne 15. 5. 2020 / Aktualizováno 1.1.2023
PODMÍNKY VRÁCENÍ ZBOŽÍ / ODSTOUPENÍ OD SMLOUVY
Prodávající:
Lucie Žáková, podnikající pod značkou LuNatura
IČO: 08566003, DIČ: CZ8151034584
Sídlo/provozovna: Motošín 216, 753 01 Hranice
E-mail: info@lunatura.cz, Tel.: +420 604 870 735
Web: www.lunatura.cz
Tyto podmínky vycházejí z občanského zákoníku (§ 1829 a násl.) a jsou určeny spotřebitelům nakupujícím prostřednictvím e-shopu www.lunatura.cz.
1. Právo na odstoupení
1.1. Spotřebitel má právo odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku bez udání důvodu do 14 dnů ode dne převzetí zboží.
1.2. Pokud je předmětem smlouvy více kusů nebo částí, lhůta běží od převzetí posledního kusu/části.
1.3. Pokud je smlouva uzavřena na pravidelné dodávky zboží, lhůta běží od převzetí první dodávky.
2. Forma odstoupení
2.1. Odstoupení můžete učinit jakýmkoli jednoznačným prohlášením zaslaným na adresu info@lunatura.cz nebo poštou na adresu provozovny.
2.2. Pro usnadnění můžete využít formulář pro odstoupení od smlouvy, který je přílohou těchto podmínek.
2.3. Lhůta k odstoupení je zachována, pokud oznámení odešlete před jejím uplynutím.
3. Omezení práva odstoupit
3.1. Odstoupit není možné v případech stanovených zákonem, zejména u zboží:
a) které bylo vyrobeno podle přání kupujícího nebo pro jeho osobu,
b) podléhajícího rychlé zkáze,
c) v uzavřeném hygienickém obalu, které bylo po dodání rozpečetěno (např. kosmetika).
4. Povinnosti kupujícího při odstoupení
4.1. Kupující je povinen zaslat nebo předat zboží prodávajícímu do 14 dnů od odstoupení.
4.2. Přímé náklady na vrácení zboží nese kupující.
4.3. Zboží musí být vráceno čisté, pokud možno v původním obalu, a nesmí být poškozené nad rámec obvyklého vyzkoušení.
4.4. Kupující odpovídá za snížení hodnoty zboží v důsledku nakládání jinak, než je nutné k seznámení se s jeho povahou a vlastnostmi.
5. Povinnosti prodávajícího při odstoupení
5.1. Prodávající vrátí kupujícímu všechny přijaté platby, včetně nákladů na dopravu (do výše nejlevnější nabízené varianty), bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od odstoupení.
5.2. Platby budou vráceny stejným způsobem, jakým byly přijaty, pokud kupující neurčí jinak.
5.3. Prodávající není povinen vrátit peníze dříve, než obdrží vrácené zboží nebo kupující prokáže jeho odeslání.
6. Nepřevzetí zásilky
6.1. Nepřevzetí zásilky kupujícím se nepovažuje za odstoupení od smlouvy.
6.2. Na žádost kupujícího může být zásilka odeslána znovu; kupující je v takovém případě povinen uhradit náklady na její vrácení i nové doručení (dle aktuálních ceníků dopravců).
7. Měna a refundace
7.1. Ceny jsou uváděny a platby probíhají primárně v CZK.
7.2. U objednávek doručovaných na Slovensko lze platit i v EUR.
7.3. Refundace probíhá v měně, ve které byla platba provedena.
8. Závěrečná ustanovení
8.1. Tyto podmínky jsou nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek.
8.2. Jsou platné a účinné pro všechny smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu www.lunatura.cz.
Tyto podmínky vrácení zboží nabývají účinnosti dne 15. 5. 2020 / Aktualizováno 1.1.2023
Formulář pro reklamaci - zkopírujte a pošlete vyplněné na email lucka@lunatura.cz
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mail, telefon:
Číslo objednávky:
Označení zboží:
Popis vady:
Požadavek: oprava / výměna / sleva / odstoupení
Datum a podpis:
Formulář pro odstoupení
Jméno a příjmení:
Adresa:
E-mail, telefon:
Číslo objednávky:
Označení zboží:
Datum převzetí:
Prohlášení: odstupuji od smlouvy uzavřené prostřednictvím e-shopu lunatura.cz
Číslo účtu pro vrácení peněz:
Datum a podpis:
